BALR. Bataviastad

Na het succes van de tijdelijke BALR. pop-up store in Batavia Stad Fashion Outlet en de opening van de 2e BALR. flagshipstore in winkelcentrum Hoog Catharijne te Utrecht, was het moment daar voor BALR. om zich permanent te gaan vestigen met een full price outlet store in Batavia Stad Fashion Outlet.

Het ontwerp voor deze winkel is in eigen huis verzorgd door onze ontwerpafdeling samen met de opdrachtgever. Het grootste verschil tussen de full price outlet store en de flagship stores is de prijs van de artikelen en manier van presenteren. In de flagship stores wordt per artikel maar één maatserie gepresenteerd, waardoor er relatief weinig artikelen (voorraad) in de winkel aanwezig zijn.

Wanneer er door een consument een artikel wordt aangekocht verpakken ze het in een speciale BALR. gift box met daarin een certificaat van echtheid. Dit in tegenstelling tot de full price outlet store waar de voorraad in de winkel hangt en de producten in een tas worden meegegeven aan de consument. Dit alles vergt een andere manier van presenteren, waardoor het ontwerp van de full price outlet store dan ook afwijkt van de flagship stores. Wij hebben hier een goede balans in kunnen vinden zonder de kenmerkende BALR. “look and feel” te verliezen.

Na het afronden van het ontwerp en tijdens de realisatie van het ontwerp heeft DDCM BALR. maximaal kunnen ontzorgen door de werkzaamheden compleet op turn-key basis uit te voeren. Na een succesvolle bouwperiode van 4 weken heeft ook deze schitterende BALR. full price outlet store op 7 december haar deuren voor het publiek in Batavia Stad Fashion Outlet geopend.